השופט מזוז הוציא צו ביניים נגד הארכת כהונת מ"מ פרקליט המדינה אלדד

ישראל רובין 5 Comment on השופט מזוז הוציא צו ביניים נגד הארכת כהונת מ"מ פרקליט המדינה אלדד

בג"ץ הוציא צו ביניים שאוסר על הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד או מינוי כל אדם אחר לממלא מקום פרקליט המדינה עד להחלטה בעניין. השופט מזוז הורה להשיב לעתירה תוך שבועיים

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתגובה לעתירה שהגישו עורכי דין פרטיים בה טענו כי הארכת מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה, בממשלת מעבר, בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני – בית המשפט העליון (בשבתו כבג"ץ) הוציא היום (חמישי) צו ביניים שאוסר על הארכת כהונתו של אלדד או מינוי כל אדם אחר לממלא מקום פרקליט המדינה עד להחלטה בעניין.

העותרים טענו גם, כי העובדה שמשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפתח בקרוב משפיעה גם היא על ההכרעה. לדבריהם, בנסיבות שנוצרו יש להמתין לכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש, ולקבוע כי עליו לכנס ועדת איתור שתמנה פרקליט מדינה קבוע.

השופט מני מזוז, שהוציא את צו הביניים, הורה לשר המשפטים אמיר אוחנה, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד ולנציב שירות המדינה להגיש את תגובתם לעתירה בתוך שבועיים מהיום, עד ה-14/5.

במקביל, על פי הפרסום ב'גלובס', דן אלדד צפוי לוותר על הארכת כהונתו כמ"מ פרקליט המדינה.

כזכור, לפני כשבוע פרסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מכתב ששלח לנציב שירות המדינה ובו טען כי קיימת מניעה משפטית בהארכת כהונתו של דן אלדד. מנדלבליט הסתמך על חוות דעת שכתבה המשנה שלו, דינה זילבר שקבעה כי אין להאריך את כהונתו של אלדד משום שאמורה לקום ממשלה חדשה בתחילת מאי, וכהונתן של אלדד אמורה להסתיים ב-1 במאי.

דן אלדד הגיב למכתב והאשים את היועמ"ש באינטרסים אישיים בקריאה לסיום תפקידו. אלדד חשף כי אל שולחנו הגיעה לא מזמן פנייה מעיתונאי העוסקת בעניינו של מנדלבליט ובימים אלו הוא בוחן את החומרים מהעבר בנושא זה הקיימים שלכת פרקליט המדינה. לדברי אלדד, מהחומר עלתה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    למה נותנים למושחטי בגדץ ומנדלפליץ עוכרי ישראל האלה להרוס לנו כל חלקה טובה במדינה יש ממשלה יש כנסת מי הם פקידי המשפט והפרקליטות מי שסוברני וצריך לקבוע זה עם ישראל לא חבורת מומיות עם גלימות אוכלי חינם

  2. 3

    מני מזוז מנסה להציל את ספינת הבג"ץ הטובעת. לא יעזור לו. הוא יטבע איתה בפח האשפה של ההיסטוריה. סוף הדיקטטורה קרוב.

  3. 2

    אין לי מילים אבל זה התנהגות של איש מרובע איפה הדמוקרטיה הישראלית פשוט חוצפה מה הוא עשה להם חוץ מזה שהוא ימני!!!!????!!!!!!???

  4. 1

    בכלל לא ילדים קטנים!!
    חצופים גדולים!!
    15 איש שולטים על המדינה!!